Sahir Abacı Fotoğraf Gösterisi : Maç Kaç Kaç




SAHİR ABACI FOTOĞRAF GÖSTERİSİ



“MAÇ KAÇ KAÇ”




1.Gösteri



13 Kasım 2012, Salı / Saat 19.30



PhotoWorld Fotoğraf Merkezi




Bahariye Caddesi Kuzu Kestane Sokak No:16 /Kadıköy-İstanbul


Tel: 0216 418 19 76 – 0216 418 01 74


Web: www.photoworldfotografmerkezi.com




2.Gösteri



21 Kasım 2012, Çarşamba / Saat 19.30



Fototrek Fotoğraf Merkezi



İstiklal Caddesi, Galatasaray Han, No:120, Kat: 2A /Beyoğlu-İstanbul


Tel: 0212 251 90 14 – 01 – 0212 245 78 57 – GSM 0533 383 60 42


Web:www.fototrek.com




“Maç Kaç Kaç” Hakkında



Futbolun büyüsü ne? Acaba o dikdörtgen içinde ne olup bitiyor ki, diğer spor dallarından daha fazla ilgi çekiyor, daha fazla izleniyor. Bu ”ölümüne sevda” durumu, aralarında derin çelişme/çekişme olan tüm toplumsal katmanlar için, başka hiç bir alanda örneğini göremeyeceğimiz bir biçimde “ortak” bir duygu neredeyse…



Futbolu böylesine etkin bir hale getiren de bu çok katmanlı toplumsal temsil özelliği olsa gerek. Bu özellik aynı zamanda, futbola ait alanların tümünde geçerli ancak katılımcı herkesin kuşkusuz sosyal konumuna göre yeterince yer bulabildiği bir temsil.



Bir yarışma, bir oyun olarak insanoğlunun hayatına giren futbol, bir yüzyıl içinde kuşkusuz pek çok etmene bağlı olarak evrildiği endüstriyel konumun ihtiyaçları doğrultusunda alabildiğine ticarileşti ve hemen herkesin kullandığı, faydalandığı, içinde yer aldığı, bir şekilde “göründüğü” bir alan haline geldi.



Kuşkusuz, toplumsal yapıyla bu kadar ilintili, sınırsız insani durum barındıran bu olguya sanatçılar da kayıtsız kalamazlardı. Futbol, neredeyse oynanmaya başladığı yıllardan bu yana pek çok sanat eserinde de yer bulmuş, romanlara, şiirlere, resimlere, karikatürlere, filmlere konu olmuş, hemen her alandan sanatçılar da futbolun estetiğinin peşine düşmüştür. Kısacası sanat, futbolu görmüş ya da esas olarak futbol, pek çok mecra ile birlikte sanat eserlerinde de “görünerek” etkinliğini, bir anlamda “sanatsal içerik’le” de buluşturarak çoğaltma olanağı bulmuştur.



Futbolu, kişisel tarihimde kısa bir süre ilgi alanımda kalmasına karşın, uzun bir zaman önce, uzak bir Anadolu kentinin sinemasında izlediğim, Abidin Dino tarafından çekilen 1966 Dünya kupası filminin tadı damağımda, bir toplumsal olgu, aynı zamanda pek çok olabilirlik potansiyeli taşıyan görsel bir alan olarak izledim bugüne kadar. Burada anlatılan kendi “ma甝ım. Oysa temsil bütün hızıyla sürüyor. Sözün kısası futbol önümüzdedir, arenadır, küçük evrendir, ama iç dünyası, büyük evren ile aynı oranda heyecanlara, tutkulara didişmelere sahiptir.



Abi, ”Maç kaç ka甝



Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


1 − bir =

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>